1. هذا الموقع يستخدم ملفات تعريف الارتباط (الكوكيز ). من خلال الاستمرار في استخدام هذا الموقع، فإنك توافق على استخدامنا لملفات تعريف الارتباط. تعرف على المزيد.

المناطق السياحية في مصر

الموضوع في 'معالم مصر' بواسطة طارق1, بتاريخ ‏8 سبتمبر 2015.

هوتيل فور ارب | Hotel For Arab

دليل ماليزيا

  1. طارق1

    طارق1 Junior Member

    إنضم إلينا في:
    ‏5 سبتمبر 2015
    المشاركات:
    238
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    أَعْجَبَ:
    0
    Dislikes Received:
    0
    نقاط الجائزة:
    16

    المناطق السياحية في مصر
    السياحة هي نشاط السفر بهدف الترفيه، وتوفير الخدمات المتعلقة لهذا النشاط. والسائح هو ذلك الشخص الذي يقوم بالانتقال لغرض السياحةلمسافة ثمانين كيلومترا على الأقل من منزله..

    tourism is an activity of leisure travel, and the provision of services related to this activity. The tourist is a person who is going for the purpose of tourism for a distance of at least eighty miles from his home



    السياحة مصر:
    تعتبر السياحة من أهم مصادر الدخل القومي في مصر، كما أن الشعب المصري معتاد على وجود السياح بين ظهرانيهم منذ القدم. وتتميز مصر بوفرة في المزارات السياحية على اختلاف أنواعها، بسبب وفرة المعابد والأثاروهناك أيضا القريةالفرعونية التي بها الكثير من الامثال الفرعونية التي تمت العناية بها واستثمارها للجذب السياحي، كما تتوفر البنية التحتية السياحية والتي تشمل فنادق الخمس نجوم والقرى السياحية وشركات السياحة ومكاتب الطيران، ويعتبر التكدس السياحي بشكل عام في القاهرة والإسكندرية ومحافظة البحر الأحمر، الغردقة وسيناء وخصوصاً جنوب سيناء في شرم الشيخ ودهب ونويبع حيث الرياضات كرياضة الغطس التي تجذب السياح من شتي أنحاء العالم وعلى الأخص من ألمانيا وإيطاليا من محبي هذا النوع من الرياضات، حيث أن مصر تتميز باحتوائها علي الالشعاب المرجانية النادرة في البحر الأحمر وأنواع الأسماك التي من أجلها تقام مهرجانات ومسابقات الصيد باليخوت والتي يأتي إليها محبي الصيد من المصريين والأجانب.

    Egyptian tourism
    tourism is the most important sources of national income in Egypt, and the Egyptian people used to the presence of tourists in their midst since ancient times. Featuring Egypt abundance of tourist attractions of all kinds, because of the abundance of temples and Alotharohnak also Algaripalfronip that have a lot of sayings Pharaonic which was to take care of and investment in tourist attraction, is also available tourist infrastructure, which includes five-star hotels, holiday villages and tourist agencies and offices of aviation, is a tourist congestion in general in Cairo, Alexandria and Red Sea Governorate, Hurghada, Sinai, particularly South Sinai Sharm El Sheikh, Dahab and Nuweiba, where sports sport diving, which attracts tourists from all over the world, particularly from Germany and Italy fan of this type of sports, as Egypt to feature Alalcaab reefs rare in the Red Sea and fish species for which they held festivals and competitions fishing yacht, which comes to fishing enthusiasts of Egyptians and foreigners.


    حي الزمالك
    حي الزمالك هو أحد الأحياء الراقية في غرب مدينة القاهرة. وهو جزيرة تقع في وسط نهر النيل.
    الزمالك هي كلمة كردية تعني مصيف الملوك، ويقال بأنها كانت المكان الذي يصيف به الملوك الأيوبيين أيام حكمهم لمصر، حيث كانت هذه المنطقة تعج بالحدائق الغناء في ذلك الحين "[وهي أيضا "لزهرة الزملك" وجمعها زمالك ويقال انها كانت تنمو بكثرة في هذة المنطقة.اشتهرت منطقة الزمالك منذ الربع الأول من القرن العشرين بأنها من أرقى وأهدأ أحياء القاهرة ومقر سكن لأثرياء المدينة ..

    Zamalek
    Neighborhood of Zamalek is one of the affluent suburb in the west of the city of Cairo. It is an island in the middle of the River Nile.
    Zamalek is the word of Kurdish means the resort of kings, and said it was a place Isif by Kings Ayyubid days of their rule in Egypt, where this area was filled with gardens singing then, "[that is also a" flower Elzimlk "and the crowding that was said to grow in abundance in this region.
    Famous in the Zamalek area since the first quarter of the twentieth century as the finest and quietest neighborhoods of Cairo, the residence of the wealthy city



    برج القاهرة
    برج القاهرة من تصميم المهندس الراحل نعوم شبيب، تم بناؤه بين عامي 1956 - 1961 من الخرسانة المسلحة على تصميم زهرة اللوتس المصرية، ويقع في قلب القاهرة على جزيرة الزمالك بنهر النيل.
    يصل ارتفاعه إلى 187 متراً وهو أعلى من الهرم الأكبر بالجيزة بحوالي 43 مترا.
    يوجد على قمة برج القاهرة مطعم سياحي على منصة دوارة تدور برواد المطعم ليروا معالم القاهرة من كل الجوانب.
    ويعد من أبرز معالم القاهرة والذي يقع في منطقة الجزيرة برج القاهرة الذي يعد تحفة معمارية بناها المصريون على شكل زهرة اللوتس الفرعونية الأصل رمزاً لحضارتهم التي هي محط أنظار سائحي العالم. ويتكون من 16 طابقاً ويقف على قاعدة من أحجار الجرانيت الأسواني التي سبق أن استخدمها المصريون القدماء في بناء معابدهم ومقابرهم وفي هذه الأيام نلاحظ تزايد أعداد السائحين الذين يذهبون لزيارة البرج والصعود إلى سطحه الذي يطل على القاهرة بأكملها وبخاصة السائحين العرب الذين يزداد توافدهم إلى مصر في هذه الأيام وتستغرق الرحلة داخل مصعد البرج للوصول إلى نهايته 45 ثانية لتشاهد عندما تقف على القمة بانوراما كاملة للقاهرة، الأهرامات، مبنى التلفزيون، أبي الهول، النيل، قلعة صلاح الدين، الأزهر تشعر وأنت تنظر في النظارة المكبرة أنك تزور مصر كلها في لحظة واحدة، ليس هذا فقط ولكن يمكن للأسرة العربية أن تتناول غداءها في أحد مطاعم البرج ففي الطابق 14 وعلى ارتفاع 160 متراً يوجد المطعم الدائري والذي يدور حول نقطة ارتكاز لترى القاهرة مع عائلتك في ذلك المطعم الذي يضم 19 منضدة تتسع كل منها لخمسة أفراد، أيضاً يوجد في الطابق الـ15 كافتريا علوية تستطيع أن تتناول فيها العصائر والمشروبات وأن تستمتع برؤية القاهرة من أعلى.

    Cairo Tower
    Cairo Tower designed by the late Naum Shabib, was built between 1956 - 1961 of reinforced concrete design Egyptian lotus flower, and is located in the heart of Cairo on the Nile island of Zamalek.
    Height of up to 187 meters, higher than the Great Pyramid in Giza, about 43 meters.
    There are at the top of the Cairo Tower restaurant on the tourist platform manned rotary spin restaurant to see landmarks in Cairo from all sides.
    It is one of the highlights of Cairo, which is located in the area of the island the Cairo Tower, which is an architectural masterpiece built by the Egyptians in the form of a lotus flower ymbol of Pharaonic origin of their civilization, which is the focus of attention of world tourists. It consists of 16 floors and stands on a base of stones, granite Aswani already used by ancient Egyptians in building their temples and tombs in these days note the increasing number of tourists who go to visit the tower and climb to the top overlooking the Cairo whole and in particular Arab tourists who are increasingly arriving to Egypt at this days and take a trip in an elevator tower to reach the end of 45 seconds to see when you stand on top of a full panorama of Cairo, the pyramids, the television building, the Sphinx, the Nile, Citadel of Salah al-Din, Al-Azhar is, and you look at the magnifying glass you will visit Egypt, all in one moment, not only this, but it can be for the Arab family to deal with Gdaha in a restaurant tower in floor 14 and a height of 160 meters there is the restaurant ring, which revolves around a focal point to see Cairo with your family in this restaurant, which includes 19 table that can hold five people, also found in the floor of the 15 cafeteria of the top can deal with the juices and beverages, and enjoy the vision of Cairo.
     
    جاري تحميل الصفحة...