مطاعم ومقاهي فروزي تويست - Frozzy Twist

الموضوع في 'مطاعم مصر' بواسطة menna, بتاريخ ‏14 يوليو 2016.

هوتيل فور ارب | Hotel For Arab

دليل ماليزيا

  1. men

    menna رحالة

    إنضم إلينا في:
    ‏18 يونيو 2016
    المشاركات:
    874
    الإعجابات المتلقاة:
    1
    أَعْجَبَ:
    0
    Dislikes Received:
    0
    نقاط الجائزة:
    18
    الجنس:
    أنثى
    الإقامة:
    cairo
    مع بداية رحيل فصل الصيف ودخول الشتاء، وحبنا الشديد لأكل الآيس كريم في الجو الحلو ده أو في الشتاء عمومًا، كنا لازم نجرب الفرع الجديد لـ فروزي تويست – Frozzy twist

    المميز في فروزي تويست أن كل اللي بـ يقدمه بـ تكون نكهاته قوية وأقرب ما يكون للطبيعية، لأنه زي ما قلنا قبل كده بـ يتعمل آيس كريم أمامك وبـ تختار النكهة اللي بـ تحبها، سواء نوع معين من الشوكولاتة أو الفاكهة أو حتى اللبان أو العسلية أو البسبوسة.
    [​IMG]
    المنيو ما زال زي ما هو فيه آيس كريم بالتشيز كيك وبسكويت دايجستيف و آيس كريم بالزبادي وأي نوع فاكهة تحبه، وفيه آيس كريم بالمارشميلو أو اللبان أو السينابون أو العسلية أو البراونيز مع صوص الشوكولاتة، كل ما يمكن أن تتخيلوه هناك.

    أكثر فقرة إحنا بـ نستمتع بها هناك هي فقرة عمل الآيس كريم، لما بـ يبدأ يحطوا أمامنا كل المكونات ويفضلوا يقلبوا لحد ما اللبن أو الزبادي يختلط بالصوص اللي إحنا طلبناه مع الإضافات اللي بـ نحبها سواء مارشميلو أو أي حاجة ثانية، وتبدأ تثلج على الترابيزة المبردة مع التقليب وتتحول لأجمل آيس كريم ممكن تذوقه.

    طلبنا آيس كريم زبادي بالتوت بـ 15 جنيه، ولبنان بالتفاح بـ 13 جنيه، وزودنا عليه مارشميلو بـ 4 جنيه، وشوكو باوني بـ 13 جنيه، زودنا عليه حبوب سينابون بـ 4 جنيه برضه، وهم عندهم حجم كبير ووسط طلبنا أنهم يكونوا وسط.


    مش عارفين ليه الشخص اللي كان بـ يعمل لنا الآيس كريم على غير العادة كان مضايق وحسينا أنه مش طايقنا يعنى شوية وممكن يستقيل بسببنا رغم أننا ماعملناش حاجة! بس يمكن من ضغط الزبائن. المهم طعم آيس كريم الزبادي بالتوت كان هائل، مع صوص البلاك بيري، كان طعمه يطير العقل، كمان الـ شوكو باوني واللي هو عبارة عن صوص شوكولاتة مع قطع براونزيز كان حلو جدًا بس ثقيل شوية، أما أكثر حاجة عجبتنا فكانت آيس كريم التفاح باللبان، اللون الأخضر مع الصوص واللبان والتفاح عملوا تركيبة منعشة ومبهجة هائلة قدرت تنقلنا لعالم ثاني خالص كله بهجة.

    للأسف في وقت زيارتنا للمكان كان يوم خميس، وكنا متوقعين الزحمة بس مش لدرجة أننا نفضل حوالي نصف ساعة لحد ما يبدأوا في طلبنا. لأن المكان كان زحمة جدًا وبرغم أن فيه حوالي 4 أشخاص بـ يعملوا الآيس كريم إلا أن مافيش مكان للإنتظار غير الوقوف، وده شيء مزعج جدًا، خاصة لما الوقت يطول.