1. هذا الموقع يستخدم ملفات تعريف الارتباط (الكوكيز ). من خلال الاستمرار في استخدام هذا الموقع، فإنك توافق على استخدامنا لملفات تعريف الارتباط. تعرف على المزيد.

مطاعم ومقاهي ناندوز - Nando's

الموضوع في 'مطاعم مصر' بواسطة menna, بتاريخ ‏14 يوليو 2016.

هوتيل فور ارب | Hotel For Arab

دليل ماليزيا

  1. men

    menna رحالة

    إنضم إلينا في:
    ‏18 يونيو 2016
    المشاركات:
    874
    الإعجابات المتلقاة:
    1
    أَعْجَبَ:
    0
    Dislikes Received:
    0
    نقاط الجائزة:
    18
    الجنس:
    أنثى
    الإقامة:
    cairo

    استكمالًا لرحلة استكشافنا لكل الأماكن في بلو بلو المنيل، جاء الدور على "ناندوس – Nandos" اللي من الأماكن القليلة في بلو بلو اللي عنده مكان مقفول غير المكان الواسع اللي بره في الهواء الطلق.
    [​IMG]
    أول ما دخلنا لقينا مكان مناسب، الكراسي ملونة ألوان مبهجة، والمكان حجمه متوسط، خدنا المنيو وطلبنا كبداية قرفة بـ 20 جنيه، وCold Wind بنفس السعر وده عبارة عن كوكتيل برتقال وليمون وأناناس ونعناع وكان طعمه حلو قوي، لولا أن النعناع كانSyrup وطعمه كان أشبه بالبونبوني، والقرفة كانت عادية مجرد عيدان قرفة مغليين.

    المنيو كان متنوع جدًا ما بين شوربة وسلاطة وساندويتشات وبيتزا ومكرونة وريزوتو كمان، فقولنا نجرب بيتزا تشيكن باربكيو بـ 40 جنيه، وطعمها كان حلو قوي، صحيح إحنا فضلنا ندور على صوص الباربكيو طول ما بـ نأكلها بس هم تقريبًا نسيوا يحطوه مش مشكلة، والموتزاريلا كانت حلوة جدًا وكثيرة مع العجينة الرفيعة، لكن ما لحقناش نفرح، حصل لنا أكبر خيبة أمل وذهول أول ما وصل طلبنا الثاني Cheesecake Madness بـ 38 جنيه، وده المفروض أنه يكون تشيز كيك بالآيس كريم، بس الواقع أنه كان قطعة تشيز كيك أشبه بالجيلي قوامها سايح وطعمها مش مضبوط مع صوص فراولة وعصير فراولة وبولة آيس كريم تقريبًا منتهية الصلاحية، عارفين لما نخرج الآيس كريم أكثر من مرة من الثلاجة فـ يبقى شبه الثلج ومالوش طعم، هو كان كده بالضبط، ولما بلغنا الجرسون استيائنا، كان رده أنه بـ يُقدم كده، وكان ناقص يقول لنا: "أعمل لكم إيه يعني"؟! رغم أن في أي مكان لما بـ تقدم طبق زي ده بـ يتشال من الحساب فورًا وبـ يتم الاعتذار عنه كمان، بس تقول لمين.

    بعد كده بحبة حلوين كنا بـ نحاول نشاور لأي حد ييجي يشوف طلباتنا، بس كان فيه اختفاء تام لكل الجرسونات لحد ما ربنا كرمنا وجاء أخيرًا الجرسون، وطلبنا منه شيري كولا بـ 16 جنيه واللي فضل مستنى حد يأخذه من بار المشروبات اللي كنا شايفينه ومستنيين حد يحن علينا ويجيبه لنا وإلا نقوم ونجيبه بنفسنا، الصوص فيه كان حلو بس سعره مبالغ فيه ده مجرد كوكاكولا وصوص توت.. ما علينا، طلبنا سموزي أناناس بـ 27 جنيه، وخليناه يخلطه مع كيوي وكان طعمه حلو جدًا ومنعش.
     
    جاري تحميل الصفحة...