دليل استخراج فيزا الشنجن في مصر بالتفصيل الممل

• بادئ الموضوع Sameh Salah
  • تاريخ البدء

M

Mostafa Samir

عضو

Nadia Elkaeid

А

Ахмед Ельдери

عضو
شرح مبسط وممتاز ومبدع مشكور علي مجهودك في نقل تجربتك

A

Amira Al-Sherbini

عضو
انا دلوقتي عدى عليا شهر من و قت لما ما اخدتش الفيزا ،الشركه وهي بتعملي application مش راضيه تدخل على موقع السفاره وبيكتبلو اني متقبلتش قبل كده بنفس البيانات دي،سؤالي الناس الي قدمو بعد الرفض بشهر عملو ايه؟؟

A

Adam Spain

عضو
والله انا كنت مره اترفضت من سويسرا ودخلت بعدها باسبوع فرنسا واخدت فيزا فرنسا سنه عادى

A

Amr Hassan

عضو
لو سمحت انا اترفضت من ايطاليا من اسبوع .. هل ممكن ااقدم في فرنسا دلوقتي ولا لازم استنى ٣ شهور

E

Ehab Khalil Sawiris

عضو
معلش عندي استفسار انا هقدم علي فيزت رومانيا وانا لسة طالب احط قد اية في حساب البنكي بتاعي يعني مثلا مجموع السحب ولايداع مثلا 60 الف ?

R

Reem Emad

عضو
هو لازم حساب بنكي لو رايحه دراسه والطيران والاقامه والمصاريف هناك علي المكان اللي قدمت فيه ؟

R

Rahma Mahmoud

عضو
مدة الشنجن اللي بيسمحوا بيها بتتحدد بناء ع ايه ؟

L

Lana Nuh

عضو
طيب بعد اذنك ازاي اعمل حجز الاوتيل فريي كانسيلد دي و هل هي بفلوس .. و كذلك الامر في حجز الطيران بفلوس؟ كدا هيكون الوضع صعب في حال فيزتي اترفضت هتضيع عليا فلوس الفيزا و الطيران و حجز الفندق .. ممكن يجرالي حاجة يعني!

R

Rana Mohamed Hassan

عضو
سويسرا مش شنجن فيزا سويسرا اتحاد اوروبي لكن الفيزا بتاعتها مش شنجن بمعني انك لو معاك فيزا شنجن اي بلد اوروبي تقدر تدخل سويسرا برضه بس لازم طبعا تروح البلد اللي انت مطلع عليها الشنجن فيزا الاول و بعدين تقدر تتحرك في اي بلد في الاتحاد الاوربي

A

Ahmed Mohamed

عضو
يا جماعة حد يفيدني , لو انا معايا اقامة زواج فى النرويج , هل في طريقة اقدر احصل بيها على تصريح عمل فى باقي دول الاتحاد الاوروبي عموما ً او فى أي دولة تبع الاتحاد الاوروبي ولا لازم صاحب العمل يقدملي على تصريح عمل فى الدولة الي هشتغل فيها تبع الاتحاد الاوروبي ؟ , يعني هل الاقامة دي هتنفعني ولا مش هتنفعني ؟

L

Lana Nuh

عضو
يا استاذ سامح رد عليا بعد اذنك انا عايزة اسافر التشيك او النمسا و بسبوري ابيض لسة .. مش حابة اني اروح فرنسا .. ينفع اقدم التشيك او النمسا اول شنجن ليا و لا فرنسا افضلي ؟؟ و زي ما قولت لحضرتك انا مش بشتغل لسة و طالعة مع ماما و هي هتتكفل بمصاريفي كلها خلال الرحلة افيدني الله يبارلك @sameh salah

G

Gamal Abd Alla

عضو
عادي لو ولدتك دخلها كويس ويقدر يغطي تكاليف الرحلة مفيش مشكلة خالص المهم تظبطو الورق كويس وتقدموا كل الأوراق اللي تثبت القدرة المادية

G

Gamal Abd Alla

عضو
بصي كتير بيقولوا علي فرنسا وانجلترا كلاب فلوس اسف للفظ
خليكي فيهم معهم كمان هولندا برضه حلوة

أعلى