انا في روسيا دلوقتي ، وخطيبتي هي مفروض عاملالي...

M

Muhamet A. Shawki

عضو

انا في روسيا دلوقتي ، وخطيبتي هي مفروض عاملالي الدعوة وكانت عاملاها علي عنوانها ،
بعدين لما روحنا نعم ريجيستراتسا ، قالولها مش هينفع عشان هي مش من مواليد موسكو ولازم يبقي البيت بتاعها وكدا
وتقريبا لازم اسجل قبل اسبوع ما يعدي انا ناوي اقعد ٣ شهور ، فيه صديق قاللي انها ممكن تتعمل بفلوس وانه ممكن يساعد .
بس انا قلت اسال عشان قلقان الاسبوع يعدي لان عدي ٣ ايام بالفعل ، فهل حد في روسيا يقدر يساعد او حد يعرف مفروض اعمل ايه ؟

M

Mohamed Ghazi

عضو
روح اي فندق، بيعملو الريجستراتسا لمدة شهر بمبلغ تتفقو عليه، ومش لازم تقيم ف الفندق.

H

Hisham Abo-hamad

عضو
لو روحت الفندق هيشترط عليك تقعد فى الاوتيل خليها تشوف حد معرفة من موسكو يعملهالك ده حلك الوحيد

K

Kamel Mohamed Kamel

عضو
الفندق استحاله تعمل فيه كده دور علي هوستل رخيص واعمل الريجستري غير كده لا

A

Ahmed Hesham

عضو
بص على olx.com لو هم زي هنا فا بتتعمل بفلوس اي صاحب بيت يعملهالك

M

Mohamed Ashraf

عضو
هي مينفعش تعملهاش عشان هي صاحبه بيت في موسكو وانت قاعد في موسكو، هي ساكنه ولا واخده شقه تمليك؟

S

Sarah Abdelzaher

عضو
شوقي انا حسبتك بتهزر لما قولت انك ف روسيا

M

Mariam Ragab

عضو
السؤال المهم
تذكرة الطيران بكام ؟!! و قولنا مصاريف المعيشة في البلد اكل و شرب كام تقريبا

E

Eslam Naser

عضو
اجر شقة وعمل عليها الاقامة او هوستل رخيص او شوف اى خزيكا تعملهولك

M

Muhamet A. Shawki

عضو
معلش ياجماعة بس سؤال ، هو اللي بيفتي بيفتي ليه !!؟

S

Sherif Sultan

عضو
كلامى عن تجارب كتير .. انا كنت عايش ف روسيا اكتر من 12 سنه وعشت فى مدن روسيه كتتتتييير
بص يا باشا
عمل الريجستراتسا فى موسكو صعب شويه عندك حل من اتنين
اما تروح اى فندق رخيص جججدا وتعمل انك هتقيم فيه وهما هيعملوا لك الريجستراتسا بس لازم قبل الاسبوع ما يخلص علشان لو خلص مش هتعرف تعملها خالص ودا حل مكلف
الحل التانى اى حد معرفة صاحبتك او جيرانها او معاها ف الشغل يكون يملك شقه او ممكن هى تكلم صاحب الشقه اللى هى مأجراها وهياخد حوالى 5000 روبل ويعملها لك

K

Khaled Mano

عضو
انا ف روسيا
واسلم حل ليك انك تخلي حد من اصحاب خطيبتك يسجل ف شقته وبحسابه برضوا