جماعة دلوقتي انا مسافر روسيا كمان كام يوم و...

T

Tarek Belal

عضو

جماعة دلوقتي انا مسافر روسيا كمان كام يوم و هقعد هناك فترة طويلة (٦-٧شهور) اشتري بوتس من هنا ولا من هناك انا مش عايز اجيب كل اللبس من هناك برضو عايز ابقي رايح و معايا لبس شتوي
اعمل ايه ؟
جماعة دلوقتي انا مسافر روسيا كمان كام يوم و... 379529 المسافرون العرب

A

Ahmmed Sobaieh

عضو
ماتشتريش لبس شتوي من هنا عشان مش هينفع مع هناك خاااااااااااااالص

M

Mohamed El-shenawy

عضو
اشتري من هناك احسن عشان يكون مبطن فرو وهتلاقي الحاجات دي في البازار هاتكون رخيصةبلاش تشتري من مولات هاتبقا غالية

A

Ahmed Elbasha

عضو
اللبس الشتوي الى هنا مينفعش في روسيا ولكن خد بالك ان اللبس عموما في روسيا غالي جدا

L

Luna Omar

عضو
البوت من هناك يمكن أغلى لكن افضل خاصة الكعب و النعل ليتناسب مع طبيعه الثلج و الجو. و عن تجربه

T

Tarek Belal

عضو
متشكر يا جماعة والله مش عارف اقولكم ايه ♥️

د

داليا على

عضو
ربنا معاك يابنى والله لان هناك صقييييع

M

Manal Afifi

عضو
مفيش حاجه من مصر نهائيا تصلح هناك ده حتي الشرابات بتاعتهم غيرنا
نصيحه البس دولابك كله وانت رايح واول ما توصل بالسلامه اشتري كل حاجه من هناك حضرتك في الكريسمال لو انت في شرق روسيا ولا اقصي الشمال الحراره بتنزل ل -30 وااقل كمان

A

Ahmed Roshdy

عضو
اشترى من مصر ملابس داخلية وكلاسين الإمبراطور أو قطونيل

E

Enass Attia

عضو
اشتري الجاكيت والبوت من هناك لان الموجود هنا مش حينفع هناك

M

Mohammed El Sharnouby

عضو
مش عيب كدة ؟ كلمني يا طارق في اي وقت

M

Mohammed El Sharnouby

عضو
الجو دلوقتي مش سقعة يا طارق هات معاك جاكت بس عشان المطر ... و الباقي اشتريه من هنا حتى الغيارات و البنطلون الداخلي .... السقعة الشديدة تبدا في شهر 12 ... كلمني!

M

Mohamed Badawy

عضو
الملابس اللي في مصر مش مناسبة للبرد هناك، هتحتاج ملابس thermal ودي فيها أنواع مختلفة على حسب الحرارة. مثال بسيط ملابس داخلية من Marks and Spencer في مصر ب 375 جنيه وهي نفسها في هولندا لقيتها ب 12 يورو. لو هتجيب من هنا هتضطر تلبس طبقات كثير تيشيرت وبلوفر أو أثنين وفوقهم جاكيت ويبقى شكلك زي الدب القطبي. اشتري من هناك بالطو وجاكيت محترم ومشي حالك بيهم

A

Asmaa Mostafa Khalil

عضو
هناك الجواكت الشتوي مناسبه للجو لكن مفيش جاكت من هنا هيسد معاك