مطاعم ومقاهي أروما لاونج - Aroma Lounge

الموضوع في 'مطاعم مصر' بواسطة menna, بتاريخ ‏12 يوليو 2016.

هوتيل فور ارب | Hotel For Arab

دليل ماليزيا

  1. men

    menna رحالة

    إنضم إلينا في:
    ‏18 يونيو 2016
    المشاركات:
    874
    الإعجابات المتلقاة:
    1
    أَعْجَبَ:
    0
    Dislikes Received:
    0
    نقاط الجائزة:
    18
    الجنس:
    أنثى
    الإقامة:
    cairo
    [​IMG]
    الدور الثالث، المرحلة الأولى, سيتي ستارز، شارع عمر ابن الخطاب
    مصر الجديدة, القاهرة, مصر.
    عالمي

    مفتوح
    10 صباحاً - منتصف الليل


    وإحنا بـ نتمشى في سيتي ستارز فى المرحلة الأولى، عدينا على مطعم أروما لاونج – Aroma Lounge الموجود فى الدور الثالث، المكان شدنا من بره خصوصًا أننا بـ نحب ستايل الكراسي والديكور الـVintage اللي بـ يدعو للروقان وهدوء الأعصاب فـ قررنا ندخل ونجرب المكان.

    من الحاجات الحلوة في المكان وجود 3 مستويات مختلفة للقعدات: المستوى الأول هو الجزء الموجود جوه المول وده قعدته تقدر تعيش فيها أجواء سيتي ستارز زي درجة الحرارة فيه والدوشة على حسب فيه حفلة ولا لأ.. بعد كده بـ تدخل على مستوى وسط جوه شوية وفيه بانوراما زجاج كبيرة بعرض المكان كله ودى بـ تكون درجة حرارتها متوسطة وواسعة ومريحة، أما المستوى التالت فهو Open Air تمامًا وبـ تدخل له الشمس وبـ يفصلك تمامًا عن جو المول.

    بصفة عامة الخدمة في المطعم كويسة، عدد العمالة مناسب، أول ما بـ تقعد المنيو بـ تنزل على طول، طلبك بـ يتاخد بدقة ومش بـ يتأخر والأكل بـ ييجي سخن والناس كانوا بـ يستجيبوا بسرعة كل ما بـ نطلبهم.

    طلبنا Banana Berry Smoothie بـ (27 جنيه) وكان حلو جدًا مثلج وطعمه طازة وطبيعي ما حسيناش فيه بطعم النكهات الصناعية أو الألوان، والكريمة المخفوقة عليه كانت مضبوطة تمامًا ومش مسكرة قوي ودي مش دايمًا بـ تكون مضبوطة في الكافيهات.


    وطلبنا كمان شوربة طماطم بالكريمة (30 جنيه) كانت حلوة برضه ومضبوطة.. وختمنا بطلب بيتزا مارجريتا (40 جنيه) ودي ما كانتش أحسن حاجة بسبب أن صوص الطماطم بتاعها كان قليل أوي مع أن المارجريتا أساسها الطماطم والجبنة.

    المنيو كويسة جدًا وتفتح النفس بصراحة، التصميم بتاعها حلو ومنظمة والأكل متصور فيها بشكل محترف جدًا، وهما رافعين نسخة منها على صفحتهم على الفيسبوك فـ تقدروا تتفرجوا وتاخدوا فكرة قبل ما تروحوا المكان.

    الأسعار مش رخيصة أوي تعتبر قريبة من أسعار مطعم تيدز – Ted's فى نفس المول واللي بـ نعتبرها عالية نسبيًا، لكن هما بـ يتبعوا سياسة استخدام المكونات الغالية والأصلية وده باين في طعم الأكل وبالذات الـBanana Berry Smoothie على سبيل المثال.
     
    الوسوم:

جاري تحميل الصفحة...